آموزش وردپرس
خانه / عناوین کل اخبار / تعاون کار رفاه / استخدام و کاریابی / افزایش ۲۰ درصدی استفاده از قطعات بومی در مترو/ کارمندی در مترو حقوق معوقه ندارد

افزایش ۲۰ درصدی استفاده از قطعات بومی در مترو/ کارمندی در مترو حقوق معوقه ندارد

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروتهران از برگزاری دومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن نایبی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری که پیرامون تشریح جزئیات دومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایران در صنعت مترو برگزار شد، با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را باجدیت پیگیری می‌کند گفت: یکی از راه‌های صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی استفاده از توان و ظرفیت متخصصان داخلی است.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران ارتباط معنی داری با شرکت‌های دانش بنیان و دو دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر در راستای تامین قطعات و لوازم مورد نیاز مترو در راستای ارتقای این تعاملات کسب می‌کند گفت: این نمایشگاه از ۳۰ دیماه تا سه بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان استفاده از قطعات تولید داخل در صنعت مترو نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و این نشان می‌دهد که راه بزرگی را در پیش داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه با نظارت دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف ایمنی و استاندارد قطعات تولید داخل کنترل می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با همت مسئولان شهرداری و استفاده از توان و ظرفیت داخلی در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از صنعت مترو بومی شده است، ادامه داد: سعی می‌شود در تولید قطعات مشابه خارجی کیفیت را افزایش داده و حتی گاها مخترعین و کارشناسان مترو خلاقیت به خرج می‌دهند و قطعه‌های جایگزین نمونه خارجی تولید می‌کنند. هرچند که سرعت بالا نیست اما این پروسه مطلوبی است و امیدواریم با ایجاد زمینه و بستر مناسب تری بتوانیم به تولیدات داخل سرعت بیشتری دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه برخی از قطعات ساخته شده برای تامین قطعات قطارهای اورهال است گفت: بخشی دیگر از قطعات نیز در زمینه تجهیزات تثبیت شده همچون ایستگاه،‌ اتاق کنترل و … است.

وی با رد این ادعا که عمده قطعات تولید شده چینی هستند، گفت: این گونه نیست که چون شرکت‌های چینی در این صنعت فعال هستند همه قطعات چینی باشد چرا که حدود ۷۰ درصد این قطعات تولید داخل، ۱۵ درصد چین و مابقی تولید کشورهای اروپایی هستند.

وی در خصوص و ضعیت عدم تعویض قطارهای فرسوده ناوگان مترو با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در همه کشور وجود دارد، ادامه داد: دولت سهم خود را در توسعه مترو پرداخت نمی‌کند و ما نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدواریم با همکاری و همیاری دولت در تامین بودجه بتوانیم نسبت به تغییر و تامین قطارهایمان اقدام کنیم.

به گفته نایبی در حال حاضر ۱۰۰۸ واگن در مجموعه مترو کم است و درخواست تامین منابع آن به دولت ارائه شده است.

وی افزود: دولت در بحث مترو پول پرداخت نمی‌کند و از ابتدای سال جاری تا کنون کمتر از ۱۴ میلیارد تومان یارانه بلیط مترو پرداخت کرده است.

نایبی همچنین در خصوص سرانجام نصب درهای حائل بین ایستگاه و قطار مترو نیز گفت: بر اساس آخرین رایزنی‌های صورت گرفته در شورای شهر مقرر شد که در خط جدید فرودگاه مهرآباد این طرح اجرایی شود.

وی درباره توقف‌های بیش از زمان استاندارد برخی قطارها در ایستگاه‌ها نیز اظهار کرد: دلیل توقف برخی از قطارها حفظ امنیت و برخی دیگر نیز مشکلات فنی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که چرا برخی ایستگاه‌ها بدون تکمیل شدن کامل افتتاح می‌شود، گفت: مشکلات برخی ایستگاه‌ها شامل نقاشی دیوار و غیره را ترجیح می‌دهیم پس از افتتاح ایستگاه تکمیل کنیم چرا که نمی‌توانیم کار را به دلیل عدم تکمیل کلی ایستگاه متوقف کنیم هرچند که سعی شده نیازهای اصلی همچون آسانسور، پله برقی و … تامین شود و پس از آن افتتاح کنیم.

وی در مورد حسابرسی از شرکت بهره برداری مترو و نیروی مازاد در این شرکت نیز سکوت اختیار کرد و در پاسخ به این سوال که آیا در بدو ورود مسئله وجود بیش از ۲۰۰۰ نیروی مازاد را به شهردار تهران اعلام کرده‌اید، ادامه داد: از قول من صحبت‌هایی در خصوص این مطلب که موضوع نیروی مازاد را به قالیباف اطلاع داده‌ام بیان شده که صحت ندارد.

وی در خصوص چکه کردن سقف برخی از ایستگاه‌ها نیز با بیان اینکه در حال حاضر مشکل بسیاری از ایستگاه‌ها همچون پله برقی و … مرتفع شده اظهار کرد: چرا عملکرد فعلی مترو را با گذشته مقایسه نمی‌کنید چرا که در حال حاضر چکه کردن آب مسئله مهمی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های پیمانکاری مترو حقوق کارمندان خود را ۹ ماه است که پرداخت نکرده گفت: اگر کارمندی را پیدا کردید که ۹ ماه است حقوق نگرفته معرفی کنید چرا که پیمانکار متعهد شده که حقوق و بیمه نیروهای خدماتی خود را حتی تا سه ماه بعد از اینکه ما پول به آن شرکت پرداخت نکرده باشیم را تقبل کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت پیمانکاری با مترو کار می‌کنند گفت: آنقدر که از ما سوال می‌کنید همان قدر نیز از مدیران شرکت‌های پیمانکاری سوال کنید که چرا مدتی است حقوق کارمندان خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند و حتی ما به عنوان شرکت بهره برداری مترو پول سه ماه حقوق کارگران را مستقیم به حساب کارگران ریختیم و این اعتبارات از محل ضمانت‌های آن شرکت پیمانکاری تامین شد.

نایبی با بیان اینکه بهتر است دوری هم در جاهای دیگر شهرداری و کشور بزنید گفت: ما بر اساس اسناد مناقصات با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد می‌بندیم و بر اساس آن بایکدیگر همکاری داریم.

همچنین ببینید

82239671-71036130

ایجاد سومین قطب پتروشیمی ایران در چابهار

به گزارش صنعت نیوز، سومین قطب پتروشیمی ایران و عسلویه ای دیگر در منطقه آزاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *